Hier kan alles besproken worden m.b.t. PTSS. Uiteraard kan hier, indien daar de behoefte aan is, 1 op 1 over worden gesproken.
Ptss, het klinkt zo onschuldig.h8 Helaas kan ik ik er alles over zeggen want chronische complexe ptss. Maar de andere kant is dat als je het toch al hebt het niet erger kan, zou je denken.
Dat is proefondervindelijk aan de kaak gesteld en blijkt dus niet zo te zijn. Mensen die neergeslagen worden, mensen die een gebroken arm geslagen krijgen, honden die mensen bijten en zelfs een jongeman die letterlijk zijn gezicht kwijt was. Allemaal vreedzame mensen. Sommigen op leeftijd, allemaal zonder een greintje agressie.
Ik kan zeggen dat zulks je niet in de koude kleren gaat zitten. Zelfs niet als je zelf al genoeg hebt meegemaakt en nog meer hebt gezien. En wat dacht je van de slachtoffers zelf? Slachtoffer gemaakt door dezelfde personen die geacht werden hen te beschermen.
Denk je dat die voortaan nog met dezelfde blik naar een agent kijken? Dat die nog vertrouwen hebben in dat uniform? Of zien ze hun belagers die straffeloos en op bevel geweldloze mensen tot slachtoffers maakten?