Forum

In verbinding en sa...

Meldingen
Alles wissen

In verbinding en samenwerking kunnen wij verder komen.

1 Berichten
1 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
6 Bekeken
Surveillant
Topic starter
(@arjan-gelder)
Trede 1 | Active Member
Deelgenomen: 1 jaar geleden

Het grootste deel van mijn leven ben ik politiek actief geweest. Van binnenuit heb ik de meeste partijen leren kennen en heb in feite overal het zelfde gezien. Men is puur bezig met eigen belangen en volgt de agenda die dikwijls haaks staat op wat de burger wil en wat men in het verkiezing programma schrijft of belooft. Hierdoor bestaat er geen echte democratie. In dit artikel wil ik schetsen hoe bepaalde ontwikkelingen tot stand zijn gekomen. Daarbij verwijs ik u ook naar het boek, wat ik in 2016 heb geschreven: "De puinhopen van de Nederlandse politiek." Momenteel ben ik bezig met mijn nieuwe boek: "Ons mooie land in verval".

Er is de afgelopen jaren veel gebeurd binnen het politieke denken. In de zeventiger jaren stond onze samenleving behoorlijk onder druk en bestond er een bepaalde polarisatie. Ook toen werd er gesproken over een strijd tussen links en rechts. In het bijzonder ging het over Hans Wiegel en Joop den Uijl. Beiden spraken recht voor hun raap. Denk aan de historisch woorden, die Hans Wiegel uitsprak: "Sinter Klaas bestaat, die zit daar". Ondanks de verschillen had men respect voor elkaar. Hans Wiegel sprak zelfs over een Nationaal Kabinet, waar plaats zou moeten zijn voor alle belangrijke partijen van links tot rechts. Ook in deze tijd zou dit het beste zijn. Lands belang boven eigen belang. Wij waren echt een coalitie land. Men wist van elkaar dat men moest samenwerken.

Eigenlijk hebben de kabinetten Kok en Balkenende er voor gezorgd, dat duidelijk werd, dat het begrip volksvertegenwoordiger steeds meer naar de achtergrond kwam. Aan mensen die echt voor het volk wilden opkomen werd amper ruimte geschonken. Hierin heeft de mainstream media een meer als kwalijke rol gespeeld. Het grote voorbeeld is geweest Pim Fortuyn, die gedemoraliseerd werd en uiteindelijk is vermoord. Wie daar uiteindelijk voor verantwoordelijk is geweest, mogen wij alleen maar naar gissen. Wel is duidelijk dat het ging om een politieke moord.

In die tijd is ook de basis gelegd van het fenomeen: " Liegen en bedriegen". Het kabinet Kok creëerde het zogenaamde AOW Fonds met het doel medio 2025 135 miljard in kas te hebben. Hiermee kon de AOW groei bestendigd worden. Op 1 januari 2012 was er 50,9 miljard euro in het fonds. Het fonds werd toen opgeheven tijdens het kabinet Rutte 1. Ter informatie hierbij de discussie in de Tweede Kamer: https://acrobat.adobe.com/id/urn:aaid:sc:EU:d11769bb-e1b0-4e7c-bcae-fd732aeb6f61 . In mijn geschreven boek heb ik het nodige verwoord. Toeval bestaat niet: "Sinds die tijd wordt er gediscussieerd om de AOW leeftijd omhoog te brengen." Uiteindelijk kan ik er niets anders over vermelden, dat wij te maken hebben in deze met pure boekhoudfraude. Iets wat in ons land meer voorkomt en daarbij verwijs ik u naar de denkbeelden van de oud register accountant Leo Verhoef. Kijk daarbij op: https://www.leoverhoef.nl/

De vier kabinetten Rutte hebben duidelijk gemaakt, dat je met liegen en bedriegen ver kunt komen, hierdoor zijn de nodige crisissen gecreëerd. Partijen die dit bloot leggen zowel aan de rechter als linker zijde wordt de mond gesnoerd. De waarheid mag niet verteld worden. In dit geval spreken wij over de PVV en de SP. Net zoals Fortuyn loopt ook Wilders gevaar. Dat hij geen premier mag worden is voor zijn eigen veiligheid beter. Alleen is het diep triest dat dit alles om hem heen gebeurt. Dat zijn veiligheid na al die jaren niet gewaarborgd kan worden zegt het nodige over onze rechtstaat.

Met de huidige kabinetsformatie is duidelijk geworden in wat voor land wij zijn verzeild geraakt. Na een duidelijke verkiezingsuitslag is men alleen maar bezig elkaar de maat t e nemen. Dat Wilders veel duidelijk maakt op X zou niet moeten kunnen. Maar in de huidige situatie begrijpelijk. Wilders doet wel eens uitspraken die de grens overgaan. Maar heel eerlijk, doen andere politici dat ook wel eens niet? Denk daarbij aan de onbezonnen uitspraken van ex minister Volksgezondheid Hugo de Jonge tijdens de corona pandemie. De parlementaire enquette commissie zal hopelijk het nodige duidelijk gaan maken. Wanneer de uitspraak van de kiezer niet wordt gerespecteerd kan ik mij goed voorstellen dat Wilders voor X kiest. Verbinding en samenwerking wordt in het bijzonder door Pieter Omtzigt onmogelijk gemaakt. Hij weet dat Pieter voor het te vormen kabinet onmisbaar is. Dus met alles strijdt Omtzigt om dat voor elkaar te krijgen wat hij wil. Wat de kiezer uiteindelijk wil speelt voor Pieter amper een rol.

Alleen met verbinding en samenwerking komen wij verder en kunnen de gigantische problemen worden opgelost. Dat er een nieuw kabinet zal komen lijkt duidelijk, maar gelet het klimaat waar in wij in verkeren ben ik bang dat het kort zal leven en wij over een een klein jaar weer naar de stembus gaan. En zullen partijen die nu dwars liggen worden afgerekend. VVD en NRC zullen worden gehalveerd. De X strategie v an Wilders zal beloond worden. De waarheid is wel eens moeilijk te verteren. Niet uitgesloten is dat andere partijen zich zullen herstellen. Daarbij mag je denken aan het CDA en de SP. Alleen met samenwerking en verbinding komen wij verder. De grootste opdracht is eerlijkheid binnen onze samenleving terug te krijgen. Het liegen en bedriegen moet stoppen!!

Deel: