#doeslief

Sukkel, hoer, klootzak! Wie actief is op social media ziet dergelijke krachttermen met regelmaat de revue passeren. Ook de “kankers” vliegen om de oren. Net als bij de SIRE-campagne van destijds is onze boodschap om lief te doen tegen elkaar door de hashtag #doeslief te gebruiken. In 2018 is 53.265 keer het woord “klootzak” getweet. Laten we er met z’n allen ons best doen dit aantal voor 2024 omlaag te brengen. Wens een ander niet iets toe wat je zelf ook niet graag toegewenst krijgt. Van aardig zijn is niemand slechter geworden. Vriendelijkheid kost niets en het kan een gesprek in positieve zin beïnvloeden.

Bron: https://sire.nl/campagnes/doeslief/.

Mensen zitten op social media, omdat het een laagdrempelige en makkelijke manier is om met anderen in contact te komen en dit doen zij als tijdverdrijf, als verzetje ter afwisseling van de dagelijkse sleur, vanwege eenzaamheid, vanwege teleurstellingen in het “echte leven” en soms omdat men zich anders en anoniem voor kan doen. Wat de reden ook moge zijn, een ieder zit in zijn/haar eigen ontwikkelproces en heeft zo zijn/haar eigen redenen om de virtuele wereld in te stappen. Laten we er een mooiere wereld van maken en de verandering begint met jezelf.

Er wordt vaak beweerd dat mensen aan het trollen zijn (treitergedrag). Dit doen ons denken aan ons politieberoep. Achter ieder uniform zit een mens. Daarmee benadrukken we om verder te kijken dan het uniform. Er staan vaders en moeders. Het zijn mannen en vrouwen die aan het einde van de dag weer veilig thuis willen komen bij hun gezin. Op social media worden mensen nog wel eens bestempeld als trol. Onthoud, achter iedere trol zit een mens, zie ook het eerdere artikel https://www.bluetruth.nl/actueel/trol-of-mens/.

Of de persoon in opdracht van de overheid handelt en vanuit zijn of haar goede intenties een bijdrage denkt te leveren aan de maatschappij door een bepaald gedachtegoed belachelijk te maken of dit vanuit zijn/haar oprechtheid en overtuiging op persoonlijke titel doet, een ieder doet het vanuit zijn/haar eigen uitgangspunt. Ons advies is, til er niet te zwaar aan en neem het allemaal niet zo serieus. Tekst kun je verschillend opvatten en daardoor ontstaan er nog wel eens misverstanden. Gebruik het internet voor informatie, verrijking en als uitlaatklep, maar hou het leuk voor jezelf én voor anderen. Voordat je een sneer uitdeelt, denk aan de hashtag #doeslief.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=949603397230413
https://x.com/BlueTruthNL/status/1853014821865722352
https://t.me/BlueTruthKanaal/1029

Deel deze pagina..

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *