Stichting BlueTruth is van oorsprong een initiatief vanuit mensen die werkzaam zijn of waren in de politieorganisatie en bij de marechaussee en zich zorgen maakten over de situatie in Nederland en hoe daarmee om te gaan als (politie)mens.
Sinds november 2022 is BlueTruth een stichting geworden. Nog steeds staat BlueTruth open voor politiemedewerkers (dat is tenslotte de kern van ons team en van waaruit wij zijn ontstaan), maar de ondersteuning is inmiddels uitgebreid en nu ook bestemd voor de andere hulpdiensten (militairen, brandweer- en ambulancemedewerkers), maar ook voor iedereen die een (juridische) hulpvraag heeft.
Stichting BlueTruth is op de volgende manieren te bereiken:
- Via het contactformulier | Deze indiening heeft de voorkeur. Indien er om een reactie wordt gevraagd zal er uiterlijk binnen twee weken een reactie volgen. Normaal gesproken zal dit sneller zijn. Heeft u een spoedvraag, geef dit dan duidelijk aan met de reden waarom het spoed heeft.
- Via de mail: info@bluetruth.nl | Indien er om een reactie wordt gevraagd zal er uiterlijk binnen twee weken een reactie volgen. Normaal gesproken zal dit sneller zijn.
- Via Signal/WhatsApp/Telegram | Hulpvragen dienen via het contactformulier of de mail ingezonden te worden, niet via de app. Wel kunt u via de app terecht voor algemene vragen over de stichting of voor het maken van een telefonische afspraak. Stuur een bericht naar: +31 6 83 89 83 86.
- Telefonisch | Stuur een mail/appje/sms naar +31 6 83 89 83 86 voor het maken van een telefonische afspraak. Wij zijn niet 24/7 telefonisch bereikbaar. Vermeld de reden waarom u met ons wilt bellen.
Voor alle bovenstaande contactmogelijkheden geldt dat berichten over het hoofd kunnen worden gezien. We ontvangen namelijk behoorlijk veel berichten. Stuur gerust een reminder als u nog geen reactie van ons heeft gehad.
Omschrijf kort en bondig wat uw hulpvraag is en lever de stukken aan die uw situatie verduidelijken. Denk aan een vonnis/beschikking/rapport/verslag/correspondentie met instanties. Persoonlijke gegevens kunnen worden afgedekt/zwartgelakt.
Heeft u geen hulpvraag, maar is er een andere reden waarom u ons benadert, leg dan duidelijk uit wat uw vraag of verzoek is. Wij zullen op uw bericht reageren indien uw bericht om een reactie vraagt.